Виробництво залізобетонних робіт у зимових умовах
ВИРОБНИЦТВО ЗАЛІЗОБЕТОННИХ РОБІТ У ЗИМОВИХ УМОВАХ
Для того, щоб зводиться залізобетонна конструкція відповідала вимогам надійності і довговічності, для її виробництва повинні застосовуватися тільки якісні матеріали, технологічні параметри яких відповідають реалізовуваного проекту.
При оцінці якості бетону важливим чинником є його стійкість до низьких температур, що визначається коефіцієнтом морозостійкості. Для позначення використовується літера F і цифра від 25 до 1000, що вказує на кількість циклів розморожування і заморожування, протягом яких матеріал зможе зберегти свої початкові характеристики. Іншими словами це значення показує число циклів заморожування і відтавання, під час яких влагонасыщенная конструкція переходить з вологого стану в замерзле і назад. Розберемося, в яких випадках цей параметр важливий. Зволоження будови відбувається за допомогою капілярного всмоктування води із землі у фундамент. Підземні води, танучий сніг, дощові потоки призводять до заповнення мікропор бетонної плити водою. Поверхня, немов губка, насичується вологою, яка в подальшому починає замерзати. При замерзанні рідини розширюються, руйнуючи навколишній її будматеріал, поступово виникають тріщини, збільшуються і розростаються з плином часу. Для підвищення морозостійкості складів бетонних, виробники можуть застосовувати різного роду добавки, наприклад, воздухововлекающие. Однак подібні компоненти при надмірному використанні можуть призвести і до втрати міцнісних властивостей.
Співробітники будівельної компанії ТОВ «БУДАРТЕЛЬ СХ65» виконують будівельні роботи якісно, незважаючи на погодні атмосферні умови.
При зимових атмосферних умовах з середньодобовими температурами нижче + 5 °С и мінімальними добовими температурами менше 0 °C. практично порушується цілісність бетону, так як вода, замерзаючи, збільшується в обсязі до 9 %. І, крім того, припиняється хімічну взаємодію мінералів цементу з водою, після чого бетон вже не набирає міцності (встановлено, що якщо бетон до замерзання набере 40...50 % міцності, то подальший вплив низьких температур не вплине на його остаточну міцність. Наприклад, для марки бетону М300 достатньо набрати 40 % міцності, а для марки М500 навіть можна допустити 30 % міцності). Тому головне завдання при зимовому бетонуванні – забезпечення такої мінімально необхідної міцності до замерзання. Для цього використовуються такі способи: розігрів бетону при його приготуванні; витримування бетону в утепленої опалубки (метод термоса); застосування гріючих опалубок; індукційний прогрів; створення тепляків з підігрівом повітря калориферами та ін. Використання протиморозних добавок (поташу, хлористих солей, нітриту натрію) в тонкостінних конструкціях не рекомендується. Опалубка та арматура повинні бути очищені від снігу і льоду, а іноді їх навіть спеціально прогрівають.
Дуже важливо стежити за бетоноводами бетононасосів, в які бетонна суміш подається розігрітій, щоб у них не утворювалися крижані пробки.
При виконанні бетонних робіт в зимовий час, широке розповсюдження отримав спосіб додавання в бетонну суміш, спеціальних морозостійких добавок і солей, які здатні знизити температуру замерзання бетону, а так само значно прискорюють процес твердіння і набору міцності бетоном.
Солі додаються до бетонної суміші, як правило хлористі солі, це або хлористий натрій або хлористий кальцій. Цей спосіб добре зарекомендував себе при зведенні будь-яких відповідальних об'єктів, при заморозках і слабких морозах, без використання додаткового обігріву бетону.
Якщо ж зводиться конструкція є менш відповідальною, то можна використовувати більшу кількість солі, і виконувати роботи до -20 C, без використання способів обігріву бетону.
ПРАВИЛА БЕТОНУВАННЯ
Основне правило бетонування при монолітної технології – безперервність процесу. Тому необхідно приділяти увагу своєчасної подачі якісного бетону до місця його укладання в конструкції, що можливо тільки на стаціонарних або мобільних бетонних заводах за налагодженою системою виробництва і контролю якості бетонної суміші, розташованих як можна ближче до будівельної майданчику. Ця вимога пов'язана з терміном початку схоплювання цементу, яке зазвичай починається через_40 – 50 хвилин з моменту замішування його водою і, закінчується приблизно через 1,5 – 2 години.
Цим і визначається той запас часу, який необхідний на доставку бетонної суміші до будівельної майданчику. Якщо транспортування здійснюється спеціально обладнаним самоскидами або бетоновозами, то його час визначається якістю доріг: при хороших дорогах вона становить до 10 км, а при поганих не повинна бути більше 3 км.
В останні роки все більшого поширення отримала поставка бетону на будівництва автобетонасместителями з ємністю робочого барабана 2 – 8 м3, що на заводах завантажують сухою сумішшю компонентів бетону, а зачиннення їх водою здійснюється при транспортуванні з одночасним перемішуванням. Така технологія дозволяє збільшити дальність транспортування до 20 км.
Важливим параметром монолітної технології є рухливість бетонної суміші (легкоукладальність), яка на будмайданчику контролюється за допомогою стандартного конуса (див. ілюстрації). Величина осадки конуса з бетонної суміші повинна бути не менше 7-8 см, що добре забезпечує якісне укладання бетону в конструкції, особливо якщо вона тонкостінна (товщиною 15 – 20 см). Досягається це за допомогою застосування суперпластифікаторів.
Доставка бетонної суміші до безпосереднього місця укладання в конструкцію може проводиться кількома методами: спеціальними бадьями з допомогою кранів або бетононасосами. Вибір методу визначається особливістю об'єкта і можливостями будівельної організації. Особливо важливо забезпечення вертикального транспортування бетонної суміші при будівництві висотних будівель, коли доводиться доставляти її до місця з перевантаженнями, так як бетононасоси дозволяють піднімати суміш до висоти не менше 30 – 50 м. висота таких будівель може досягати 60 – 100 (а іноді і більш) метрів. Ведеться робота над створенням супербетононасосов, які б доставляли бетонну суміш без перекачування.
Чому залізобетонні вироби настільки популярні?
Будь будівельної організації або приватній особі, затіяли будівництво, можуть знадобитися ЗБВ. Звичайно, тут виникає цілком очікуваний питання – чому цей будівельний матеріал настільки популярний?
В первую очередь это очень удачное сочетание достоинств бетона и металлической арматуры. Они практически полностью исключают недостатки друг друга. Ведь бетон способен выдерживать огромные нагрузки при сжатии, но при работе на изгиб или растяжение легко разрушается. Металлическая арматура прекрасно работает на сжатие, изгиб и растяжение, но подвержено коррозии. Ну а в ЖБИ арматура надёжно защищается от влаги бетоном, придавая ему лучшие строительные характеристики. Поэтому можно с уверенностью сказать, что ЖБИ это великолепный материал – монолитный и прочный, использование которого при строительстве любых типов зданий является лучшим решением. Оно позволяет возводить сложнейшие дома в минимальные сроки, не тратя лишних средств на закупку строительных материалов и услуги множества специалистов.
Изготовление ЖБИ происходит на множестве специализированных заводов – почти все они оснащены современнейшим оборудованием. Разумеется, в их состав входят самые качественные материалы, которые прошли множество проверок. Технология изготовления может быть различной – в первую очередь это зависит от назначения изделия. В основном изделия различаются по типу армирования (стержнями, каркасами или сеткой) и растяжению арматуры (после затвердевания бетона или до). Каждая партия изделий проходит строжайшую проверку на соответствие установленным требованиям.
При изготовлении ЖБИ может использоваться ячеистый, цементный или силикатный бетон. Кроме того, в некоторых случаях может быть использован бетон специальной марки, имеющий повышенную устойчивость к температурным и химическим воздействиям.
Все это позволяет придать ЖБИ особую долговечность. Каждый строитель знает, что со временем бетон только набирает прочность. Поэтому, если при возведении зданий не было допущено никаких нарушений, можно быть уверенными, что оно простоит десятки лет, оставаясь таким же надёжным и привлекательным, как в первые годы после строительства. ЖБИ способны легко переносить серьёзные перепады температур, не подвергаются коррозии, а также хорошо противостоят образованию трещин.